Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2009

Μετά το ποτό δεν οδηγώ….ένα ΤΑΞΙ παρακαλώ !



Αυτό είναι η καλύτερη κίνηση…

Κι αυτό σημαίνει ωριμότητα και σύνεση...

Και σε παρακαλούμε να προσέχεις…

Κι όταν λες, ας πιω λίγο παραπάνω…λίγο ακόμη…

Εμείς σου λέμε μην οδηγήσεις όμως…

Κι όταν θέλεις να τρέξεις σαν τον άνεμο…

Σου λέμε να μην ξεχνάς…

Κι όταν βιάζεσαι να φτάσεις πρώτος…

Σου λέμε η υπομονή είναι ο καλύτερος σύμβουλος…

Κι όταν τα προβλήματα σε συμπιέζουν…

Τότε μίλησε σ’ ένα φίλο σου και μην οδηγήσεις…

Κι ακόμη… κάνε ένα τηλεφώνημα…

Ένα τηλεφώνημα… μόνο για τη ζωή σου…

Και πριν οδηγήσεις…πες λίγες λέξεις...

Μετά το ποτό δεν οδηγώ ...Ένα ΤΑΞΙ παρακαλώ !!

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Τροχαία ατυχήματα...Τελικά,δεν μπορέσαμε να κάνουμε τίποτα...

Κι αυτή είναι η αλήθεια...και ούτε Αρχές...ούτε πολίτες,μέχρι σήμερα,κατανόησαν το μέγεθος της καταστροφής που συντελείται...

Όμως,επειδή το ανθρώπινο μυαλό,καίτοι όλοι καμαρώνουμε για τις δυνατότητες του... αδυνατεί να συνειδητοποιήσει το "μακελειό"που γίνεται στην Ελλάδα (2.500) νεκροί το χρόνο,αλλά και στην Ευρώπη (300) νεκροί κάθε μέρα...γι αυτό...

Γι αυτό μέχρι να μπορούμε θα φωνάζουμε...και θα κτυπάμε τις πόρτες της συνείδησης,Αρχών και πολιτών, για ν'ανοίξουν...

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2009

Από την ομιλία του Ιαβέρη στη Ερμούπολη σε ένα άδειο (αδιάφορο) ακροατήριο: Διαβάστε το, αξίζει.




1) Ξέρετε με πόσα χιλιόμετρα έπεσε πάνω στην κολώνα της μπασκέτας ο μπασκετμπολίστας Μπόμπαν Γιάνκοβιτς; Ε; Με τέσσερα (4) χιλιόμετρα την ώρα. Και έμεινε ανάπηρος, παραπληγικός. Οταν λοιπόν το παιδί σας στέκεται λυμένο και όρθιο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και φρενάρετε ή τρακάρετε με περισσότερα από 4 χ.α.ω., ξέρετε τί είναι πιθανό να γίνει; Και πόσο συχνά πάτε με 4 χ.α.ω.; Και πόσο συχνά ο απέναντί σας πάει επίσης με 4 χ.α.ω.;

2) Οταν ένα ΙΧ κινείται με 50 χ.α.ω. και τρακάρει σε σταθερό σημείο (κολώνα) ξέρετε με πόση δύναμη θα σκάσει ο επιβάτης που δε φοράει ζώνη στο ταμπλώ; Με δύναμη 3 τόνων. Μπορείτε εσείς να σηκώσετε 3 τόνους; Ο Πύρρος Δήμας σηκώνει κάπου 240 κιλά... Είμαστε λοιπόν τόσο ηλίθιοι; Ναι είμαστε. Αλλά αν ρωτήσεις γύρω σου, όλοι πιστεύουν ότι ξέρουν να "οδηγάνε".


3) Όταν οι πίσω επιβάτες δε φοράνε ζώνη ασφαλείας (αλήθεια πόσοι από τους πίσω επιβάτες φοράνε ζώνη; ξέρετε με πόση δύναμη θα σκάσουν πάνω στους μπροστινούς; Τα ίδια, με 3 τόνους. Ε, λοιπόν τί νόημα έχει να φοράει ο μπροστινός επιβάτης ζώνη ασφαλείας, άμα δε φοράει ο πίσω;


4) Οταν η μαμά κρατάει το αγγελούδι της στην αγκαλιά, καθισμένη στο μπροστινό κάθισμα, ξέρετε με πόση δύναμη θα το συνθλίψει πάνω στο ταμπλώ, αν γίνει ατύχημα με μόλις 50 χ.α.ω.; Ε, τώρα πια ξέρετε. Με 3 τόνους. Θα βάζατε το παιδί σας να το συνθλίψει ένα φορτηγό 3 τόνων; Οχι; Ε, γιατί το κρατάτε στην αγκαλιά; Και μη μου πείτε ότι θα το συγκρατήσετε...


5) Λέει ο Έλληνας που τα ξέρει... όλα: "Άμα δε φοράω κράνος, βλέπω καλύτερα και στο κάτω κάτω μόνο τον εαυτό μου βλάπτω". Αλήθεια; Κλαμένος και μυξωμένος, πέρα από αηδία είσαι και σκέτη τύφλα. Την τύφλα σου δε βλέπεις. Αλλά ας το δούμε και αλλιώς. Αν πηγαίνεις με 80 χ.α.ω και φας τη μέλισσα στη μούρη, δεν είναι πιθανό να προκαλέσεις ατύχημα; Και ποιος θα φταίει τότε; Βλέπεις λοιπόν που το κράνος δεν είναι μόνο "δική σου υπόθεση";


6) Έχετε δει κάποιους πιτσιρικάδες με φτιαγμένα παπιά που έχουν (για μόδα; δεν ξέρω) ημιφορεμένο το κράνος, δηλ. το ακουμπάνε μέχρι το μέτωπο,κάπως σαν την περικεφαλαία του Περικλή; Θα το έχετε δει, δε μπορεί. Το ξέρετε ότι είναι χειρότερο από το να μή φοράνε καθόλου κράνος; Κι αυτόγιατί το ακουμπισμένο σαν περικεφαλαία κράνος σε πιθανή πτώση μπορεί να τραυματίσει τον αυχένα και να είναι αυτό η αιτία που θα αφήσει τον αναβάτη ανάπηρο. Το ίδιο ισχύει και για αυτόν που φοράει μεν το κράνος του αλλά το έχει λυμένο. Άμα είσαι λοιπόν τόσο ανόητος και έχειςτο κράνος για περικεφαλαία ή το έχεις λυμένο, καλύτερα χωρίς κράνος, τόνισε ο Ιαβέρης.


7) Ξέρετε ότι πολλοί γονείς προσπαθούν οι ίδιοι (εν αγνοία τους βέβαια) να στείλουν τα παιδιά τους στον τάφο; Δείτε πώς. Πραγματικό γεγονός σε ελληνικό νησί. Ο γιος συλλαμβάνεται μέσα στη νύχτα με μοτοσικλέτα μεγάλου κυβισμού, χωρίς κράνος και χωρίς δίπλωμα από την αστυνομία. Οιαστυνομικοί παίρνουν μέσα στη νύχτα τηλέφωνο στο σπίτι του νεαρού και ειδοποιούν τους γονείς του. Το επόμενο πρωί πέφτουν από τον πατέρα τηλεφωνιές σε "παράγοντες" του τόπου και η κλήση σβήνεται και το θέμα είναι "λήξαν". Είναι όμως;Σε λίγο καιρό ο νεαρός σκοτώνεται με τη μηχανή χωρίς να φοράει κράνος. Τι έκανε ο πατέρας; Έδωσε το χείριστο παράδειγμα στο γιό του. Με τηστάση του τού είπε: "Δεν είναι κακό να οδηγούμε ενάντια στον ΚΟΚ, αρκεί να είμαστε σε θέση να μην τρώμε πρόστιμο και ποινές". Όταν ο πατέρας επιδεικνύει τη ... δύναμή του σβήνοντας την κλήση του γιου που οδηγεί χωρίς δίπλωμα, του "δείχνει" με ποιόν τρόπο πρέπει να πορεύεται στη ζωή. Γλύφοντας, παρακαλώντας και κοροϊδεύοντας τον ίδιο σου τον εαυτό και τους άλλους. Η παιδεία, επέμεινε ο Ιαβέρης, αποκτάται μέσα από το σπίτι. Το παράδειγμα των γονιών είναι το πιο ισχυρό παράδειγμα. Αλλά οι περισσότεροι γονείς είναι οι ίδιοι κάκιστα παραδείγματα.


8) Τι είναι για την ελληνική πολιτεία πιο κακό; Το να αποπειραθείς να κλέψεις λεφτά από μία τράπεζα ή το να αποπειραθείς να δολοφονήσεις κάποιον; Ε, λοιπόν πιο κακό είναι το πρώτο. Δείτε γιατί: -Άμα σε πιάσουν να κλέβεις μια τράπεζα, θα πας κατηγορούμενος στα ποινικά δικαστήρια. -Άμα περάσεις με κόκκινο (άρα στην ουσία άμα αποπειραθείς να σκοτώσεις κάποιον άλλο που περνάει με πράσινο) πληρώνεις πρόστιμο 700 ευρώ. Κι άμα "τα έχεις τα φράγκα" και πληρώσεις μέσα σε 10 μέρες, σου κάνουν ΕΚΠΤΩΣΗ 50% και πληρώνεις 350 ευρώ. Άμα πας να κλέψεις λοιπόν, πας φυλακή. Άμα πας να σκοτώσεις, πληρώνεις και με έκπτωση. Μη γελάτε, εμάς αφορούν αυτά.


9) Αλλά η ελληνική πολιτεία έχει μακρά θητεία στην υποκρισία. Τη μέρα που ψηφιζόταν ο νέος ΚΟΚ, ένα κανάλι την είχε στήσει στην είσοδο του γκαράζ της Βουλής. Σχεδόν κανένας βουλευτής δε φορούσε ζώνη.... Και πήγαιναν να ψηφίζουν για να πάει το πρόστιμο για τη ζώνη στα 350 ευρώ! Με έκπτωση 50%, αν πληρώσεις σε 10 μέρες, βεβαίως....


10) Να πάμε και στην Ελληνική Αστυνομία; Πόσες φορές έχετε δει αστυνομικό να φοράει ζώνη ασφαλείας στο περιπολικό; Μάλλον ποτέ ή σπάνια. Δηλ. αυτός που σου δίνει πρόστιμο για μη χρήση ζώνης είναι ο ίδιος παράνομος. Τι να λέμε τώρα;


11) Ας δούμε όμως και το θέμα της συνήθειας. Κάθε μέρα σκοτώνονται περίπου 3 άνθρωποι από τροχαίο. Πλήρης απάθεια. Το θεωρούμε σαν κάτι φυσικό. Όταν όμως σκοτώθηκαν 21 παιδιά στα Τέμπη, όλοι μιλούσαν για "εθνική τραγωδία". Μα αφού σε 7 μέρες θα έχουμε πάλι συμπληρώσει άλλους 21 νεκρούς σε τροχαία! Κάθε εβδομάδα 21 άνθρωποι (νέοι ως επί το πλείστον) σκοτώνονται στους δρόμους. Αλλά είπαμε, το έχουμε ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ. Μόνο άμα είναι μαζεμένοι σε ένα τροχαίο 21 νεκροί ιδρώνει λίγο τ' αυτί μας. Αλλιώς, χεστήκαμε.


12) Αλλά ας το πάμε και παραπέρα. Πόσοι κάηκαν στις φωτιές της Πελοποννήσου το 2007; 80 άνθρωποι. Και πάλι ο κοιμισμένος στον καναπέ του Ελλην, ξύπνησε από το μόνιμο λήθαργό του και μίλησε για "εθνική τραγωδία". Οι 2.500 νεκροί κάθε χρόνο στα τροχαία τι είναι; Έχει διαφορά ένας άνθρωπος που καίγεται από έναν που σκοτώνεται σε τροχαίο; Για πείτε μου;
Και κλείνει την κουβέντα στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου της Ερμούπολης ο Ιαβέρης, ζητώντας να μη χειροκροτήσουμε (γιατί τα χάλια μας δε θέλουν και χειροκρότημα) και ανακοινώνοντάς μας ένα ουσιαστικό και βαρύ σα σίδερο "Καληνύχτα σας".


Ευχαριστούμε το μέλος της Πρωτοβουλίας μας Μαρία Καραβιώτη που μας έστειλε το άρθρο, καθώς και τον κύριο ΙΑΒΕΡΗ, που εδώ και καιρό προσπαθεί κι αγωνίζεται για όλους μας...

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2009

Οι πρώτες βροχές άρχισαν...Τι πρέπει να ξέρουν οι οδηγοί...


Με τις πρώτες βροχές, κατά κανόνα, τα τροχαία ατυχήματα αυξάνονται σε μεγάλο βαθμό κι αυτό δεν είναι τυχαίο.

Η βροχή κατά την οδήγηση γίνεται επικίνδυνη και ιδιαίτερα όταν έχει περάσει αρκετό διάστημα χωρίς να βρέξει.

Το νερό της βροχής αναμιγνύεται με τα κατάλοιπα των λαδιών και της σκόνης που υπάρχουν στα ελαστικά και στο δρόμο, αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα επικίνδυνο μείγμα στο οδόστρωμα.

Αυτή η κατάσταση ,κατά την κίνηση των οχημάτων, δημιουργεί το φαινόμενο της υδρολίσθησης και είναι φυσικό η οδήγηση να γίνεται ανασφαλής και επικίνδυνη.

Παράλληλα μειώνεται ο συντελεστής τριβής, ανάλογα με την υπάρχουσα κατάσταση του δρόμου(λιπαρές ουσίες-σκόνη κ.λ.π.),με αποτέλεσμα η κίνηση να γίνεται ασταθής και επικίνδυνη.

Γι αυτό, συνιστούμε στους οδηγούς :

· Να ελέγχουν τα ελαστικά των αυτοκινήτων τους κι εφόσον είναι εφθαρμένα να τα αντικαταστήσουν.

. Να ελέγχουν αν λειτουργούν οι υαλοκαθαριστήρες.

· Να κινούνται με μικρές ταχύτητες και με ιδιαίτερη προσοχή στις στροφές.

· Να αποφεύγουν τα προσπεράσματα και να έχουν υπομονή…

· Γενικά, όταν οδηγούν με βροχή και ειδικότερα τις πρώτες βροχές οι κινήσεις του οδηγού πρέπει να είναι απαλές και προσεχτικές στο πετάλι…